Big Box-turnering

Big Box er en løbende puljeturnering med afkortede sæt, der igen i år afvikles i en forårs- og en efterårsudgave. Forårsturneringen afvikles i maj og juni, mens efterårsturneringen afvikles i august og september.

Deltagerne bliver inddelt i puljer på 4-5, der spiller alle mod alle. Stillingen i Big Box vil blive opdateret hen over sommeren, og når sæsonen er slut, vil årets Big Box spiller blive kåret ved afslutningsfesten.

Turneringen er for alle medlemmer i TKR, der har lyst til at spille kamp og trænger til en udfordring - eller blot til at møde nye spillepartnere.

Tilmeldingen foregår via "Event" på forsiden.

Regler for Big Box 2015
1. Big Box er et gratis tilbud til alle medlemmer i TKR.

2. Tilmelding skal ske inden den deadline, som fremgår ved tilmeldingen.  Er man tilmeldt forårsturneringen, er man automatisk med i efterårsturneringen.
3. Man bliver, som ny deltager, som udgangspunkt placeret i den nederste gruppe. Turneringsledelsen kan dog give dispensation og placere en spiller højere i ligaen.
4. Deltagerne i Big Box er inddelt i grupper på 4-5, der spiller alle mod alle.
5. Inden for en periode skal deltagerne have afviklet alle sine kampe. Turneringsledelsen forbeholder sig ret til at diskvalificere spillere, der ikke får afviklet minimum én af sine kampe i perioden.
6. Den spiller inden for en gruppe, som efter en periode har tilspillet sig flest point, rykker en gruppe op og bytter således plads med den spiller fra den ovenstående gruppe, der har fået færrest point.
7. Sideløbende med gruppespillet, afvikles løbende en liga, hvor alle vundne point pr. spiller i samtlige grupper bliver indregnet, således at vi i september kan kåre Årets Big Box - spiller. I 5-mandspuljer medregnes spillerens tre bedste resultater.
8. En kamp spilles bedst af tre sæt til 4 vundne partier. Ved stillingen 3-3 spilles en "normal" tiebreak. Ellers spilles efter de gængse tennisregler.
9. Point tilskrives efter følgende system:

Kampen vindes 2 sæt mod 0. Vinder får 5 point, taber får 1 point.
Kampen vindes 2 sæt mod 1. Vinder får 4 point, taber får 2 point.
Kampen vindes på walk over (w.o.): Vinder får 2 point, taber får 0 point.

Antal point samt vundne/tabte sæt og partier medregnes i den samlede stilling.

10. Efter endt kamp påføres resultatet klubbens hjemmeside under Big Box. Resultatet skrives på formen (eksempel!!) 4/2 - 4/1.
11. Alle tvivlsspørgsmål afgøres af turneringsledelsen.