Generalforsamling for Tennisklubben Ryvang 25. april 2017

Østerbrohuset, Århusgade 1, Kbh. 2100 Ø

20 fremmødte medlemmer.

Gæst: Christian Høybye fra Dansk Døve-idrætsforbund.

1. Valg af dirigent:

 Øyvind Reebirk Søltoft blev valgt som dirigent. Han konstaterede, at generalforsamlingen var lovlig indkaldt via mails i flere omgange. Årsrapporten var dog først kommet på hjemmesiden en lille uge før, mod de normale to uger.

2. Valg af referent:

Kristian Haug blev valgt.

3. Valg af stemmetællere:

Udsattes til hvis aktuelt.

4.Formanden aflægger beretning til godkendelse:

Formand Lars Tonnesen aflagde formandens beretning, der efterfølgende ville blive lagt ud på klubbens hjemmeside. Han konstaterede at det går godt på alle fronter: Medlemstal, økonomi og aktiviteter. Også bestyrelsesarbejdet var gået godt. Men arbejdet var øget med det nye ansvar og de flere medlemmer. Kassererarbejdet er stadig et ømt område. Travlhed hos kasseren, Jacob Hintz, på hans normale arbejde havde ført til forsinkelser og pres i afslutningen af årsregnskabet. Derfor var der endda også i dagens regnskab en mindre korrektion. Men bestyrelsen har sikret et ny kassereremne blandt medlemmerne, og Jacob Hintz havde lovet god bistand i den første periode. Formanden havde i år valgt at lade alle bestyrelsesmedlemmer få en mindre godtgørelse, sådan som det er muligt skattemæssigt og ville indstille under budgettet, at tlf/administrationstilskudsrammen blev øget tilsvarende.

Driften af udendørsbanerne har været en succeshistorie. Givet bedre planlægningsmuligheder, ført til flere medlemmer og også økonomisk i år givet overskud. Københavns Kommunes renoveringsplaner for Ryparken i 2018 åbner for forbedringer og muligheder og forhåbentlig også overvindelse af de tryghedsproblemer, som reduktionen af personale har medført. Det har også betydet at tankerne om en tennishal er blevet godt modtaget i kommunen. Men alt er endnu meget åbent og usikkert. Bestyrelsen ønsker at fastholde klubbens hidtidige profil og kultur, herunder døve/hørehæmmet hensynet, men den føler sig også forpligtet på at forbedre spillemulighederne. Der blev orienteret om de seks turneringsholds resultater i 2016, og om træningsprogrammet i 2016 og i 2017. Der sker en øgning af sommercamps i år, både for juniorer og seniorer. Tennisrejsen gik godt. Vistaflor er stadig et rigtig godt tennissted, men rejseudvalget vil også scanne andre muligheder.

Bestyrelsen, bortset fra kasseren fortsætter, og ser frem til et nyt spændende år. Formanden takkede de fremmødte og alle klubbens aktive.

Formandens beretning blev enstemmigt godkendt.

5. Kassereren fremlægger årsregnskabet til godkendelse

Kasseren havde bedt formanden om at fremlægge årsregnskabet. Formanden gennemgik det udsendte og uddelte regnskab. Forklarede hvordan indtægtssiden var vokset ved det øgede medlemstal og den mindre stigning i vinterbanekontingentet. Da også banedriften havde givet overskud og 2016-budgettet var blevet garderet med et overskud, var klubbens samlede overskud for 2016 på 86.734 kr. Sådan så det ud, efter der var blevet korrigeret for en adderingsfejl.

Spørgsmål fra Claus Vinding: Hvad er ATK-turnering (Konto 2006) med en udgift på 12.600 kr.

Næstformanden Max Petersen gjorde rede for hvordan klubben havde meldt sig ind i ATKs turneringsaktiviteter for at give vores medlemmer ’gratis’ mulighed for turneringsspil om søndagen.

Han lovede at bestyrelsen ville gå hjem og kigge nærmere på udgiftsposten.

Derefter blev årsregnskabet med den mindre korrektion enstemmigt godkendt,

6. Behandling af indkomne forslag (der var ikke indkommet nogen)

7. Fremlæggelse af tanker om en ny tennishal.

Michael Mejer fra bestyrelsen fortalte om planerne. Der var lavet en forretningsmodel, der viste at hallen kunne tjene sig selv ind igen over en mindre årrække, hvis grunden blev stillet til rådighed. Det var her kommunen skulle ind, og de var i princippet positive, men der er nogle placeringsvanskeligheder, og vi afventer det planlægningsarbejde, der foregår nu omkring Ryparken, Halstørrelsen må nok blive til to baner. Der vil være et marked for baneudlejning, og hallen vil kunne være et omdrejningspunkt for klublivet. Der vil kunne laves forskellige modeller for, hvordan priser justeres ud fra hvilke baner, der bruges (de nye dyre vs de gamle billige).

Der var en kort diskussion om prioriteringen mellem flere udendørsbaner, omlægning af udendørsbaner og så en ny hal. Hallen vil klart være den vigtigste forbedring for spilmuligheder og klubliv. Michael konkluderede, at der køres af to spor: a) ny hal, b) omlægning af baner.

Der blev derefter anbefalet, at haludvalget også gik ud i ’offentligheden’ med planerne. Måske var der blandt medlemmerne nogle, der havde særlige muligheder for at hjælpe i forhold til fonde og politikere, og der kunne laves alliancer med andre interessenter. Michael afsluttede, at gruppen vil være meget glade for henvendelser fra interesserede.

8. Fremlæggelse af medlemsundersøgelse og efterfølgende diskussion

Næstformand Max Petersen gennemgik spørgeskemaundersøgelsen fra februar/marts 2017. 139 medlemmer havde svaret, hvad bestyrelsen oplevede meget positivt. Undersøgelsens resultater var også generelt positive, og de vil blive lagt ud på hjemmesiden. På mødet blev også nogle af enkeltkommentarerne fremdraget. Gennemgangen sluttede med en diskussion af, hvor klubben var på vej hen. Ville udviklingen fremefter kunne skabe to kulturer: en yngre sportslig orienteret og en ældre motionist orienteret? Det var Henning V. Jensen bekymret for. Anna Skytte pegede på, at forbedrede muligheder for at spille selv til lidt dyrere pris ikke nødvendigvis var i modsætning til den hidtidige klubkultur. Og en hal og bedre opholdsfaciliteter ville styrke det sociale. Almindelig enighed om at kombinere kommende forbedringer og udviklinger med den særlige TKR-kultur.

Forhåbentlig bliver cafeen styrket i de nye renoveringsplaner, ellers mente Jan Mistowski var det vigtigt at sætte nogle gode automater op i et eksternt samarbejde.

9. Fastsættelse af kontingenter og indskud for næste år

Bestyrelsen foreslog uændret kontingent og indskud.

10. Bestyrelsen fremlægger årets budget til godkendelse.

Budget 2017 var indskrevet i 2016 årsregnskabets budget og resultat sammen med resultatet for 2015. Dette gav et godt overblik, mente formand Lars Tonnesen. Bestyrelsen havde valgt at lægge 2016 resultaterne til grund for udgiftsniveauet i 2017. Herunder havde man valgt at øge rammen for telefon- og administrationstilskud lidt. Der var budgetteret med et mindre overskud på 28.300 kr. Dette ville blive suppleret af, at kommunen også i år vil lade driftstilskuddet til banerne blive suppleret af en momsrefusion på omkring 28.000 kr. Sådan et overskud var en behagelig buffer for bestyrelsen i forhold til, hvad der måtte vise sig i 2017. Og ellers ville det kun være udmærket, hvis TKR står yderligere polstret i 2018, hvis halmulighederne viser sig.

Budgettet blev enstemmigt godkendt.

11. Valg af bestyrelse: 7 medlemmer og 2 suppleanter (hvert år)

Den nuværende bestyrelse bestående af Lars Tonnesen, Max Petersen, Judith Mertz-Nielsen, Henning Vagn Jensen, Morten Kardos og Michael Mejer ønskede at fortsætte og genvalgtes.Det samme gjaldt de to suppleanter: Pernille Wiberg og Pia Knudsen

Kassereren Jacob Hintz ønskede ikke genvalg. Bestyrelsen foreslog Amela Zimmerman som nyt bestyrelsesmedlem og kasserer. Hun præsenterede sig selv, nævnte sin uddannelse inden for revision og sin ansættelse i Rigsrevisionen og blev valgt med akklamation.

12. Valg af to revisorer og en revisorsuppleant (hvert år)

Kim Krogh og Jan Mistowski blev genvalgt som klubbens revisorer og Claus Vinding som revisorsuppleant.

13. Eventuelt

Jan Mistowski mente ikke, at klubben havde et logo. I al fald ikke et ordentligt et.

Det mente bestyrelsen dog nok at klubben havde. Vi havde forladt den tidligere lidt misvisende palme og genoptaget tennisbane –mønstret i grusrødt på hjemmesiden. Ligesom det blev brugt på spillertøjet. Christian Høybye fra Dansk Døve-idrætsforbund takkede for en god og interessant generalforsamling.

Umiddelbart efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig.

Dirigent:  Øyvind Reebirk Søltoft

Referent: Kristian Haug

Bestyrelsen:

Lars Tonnesen (formand)   Max Petersen (næstformand)    Amela Zimmerman (kasserer)

Judith Mertz-Nielsen   Michael Mejer  Morten Kardos  Henning Vagn Jensen   Pernille Wiberg (suppl.)   Pia Bech Knudsen (suppl.)



Hold i dag

Følg med

Nyheder - Vis alle

Events - Vis alle

Instagram